پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 2 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
صنعت و دانشگاه یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۴۴:۵۸

برگزاری مسابقه دانشجویی مهندسی نفت در دانشگاه امیرکبیر

ایران دریلینگ: اولین دوره‌ مسابقات دانشجویی مهندسی نفت با حضور 16 تیم دانشجویی و صنعتی منتخب از بین 27 تیم شرکت‌کننده، در محل دانشکده مهندسی نفت دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از ایسنا، دکتر محمدجواد عامری، دبیر اولین دوره مسابقات دانشجویی مهندسی نفت (IranPetroMatch) با اشاره به برگزاری این رقابت در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: علی‌رغم اجرای مسابقات دانشجویی در رشته‌های فنی و مهندسی، اجرای چنین مسابقه‌ای در حوزه‎ مهندسی نفت به شدت مورد غفلت قرار گرفته بود. وی ادامه داد: از این رو کارگروه نخستین مسابقه دانشجویی مهندسی نفت (IranPetroMatch)، این مسابقات را با عنوان "طراحی سیال حفاری سبک" و با حضور گروه‌های دانشجویی و صنعتی اجرا خواهد کرد. عامری افزود: با توجه به اینکه در سراسر دنیا، استفاده از افزایه‌های بومی موجود در طراحی سیالات حفاری به عنوان یک امتیاز به شمار می‌رود، در این مسابقه نیز تلاش شده است تا محصولات تولیدی توسط شرکت‌کنندگان با استفاده از ساده‌ترین افزایه‌ها و وسایل موجود تهیه شوند.

دبیر مسابقات دانشجویی مهندسی نفت طراحی سیال حفاری سبک را یکی از موضوعات مطرح در صنایع نفت و گاز دانست و خاطرنشان کرد: این مهم در طراحی این مسابقه مد نظر بوده است؛ از این رو در این رقابت برقراری ارتباط دانشگاه و صنعت، امکان تجاری‌سازی محصولات برتر از طریق دانشگاه صنعتی امیرکبیر و حامیان فنی و مالی این مسابقه فراهم شده است. وی ابراز امیدواری کرد که این شروع موفق در اجرای مسابقات دانشجویی در حوزه مهندسی نفت تغییری شگرف در ساخت سیالات حفاری سبک و تداوم برگزاری مسابقاتی از این دست در صنایع بالادستی را فراهم کند. دبیر اولین دوره مسابقات دانشجویی مهندسی نفت (IranPetroMatch) گفت: این مسابقه با معرفی 3 تیم برتر در روز یکشنبه، 26 آذرماه مقارن با هفته پژوهش به کار خود پایان خواهد داد.



  کد خبر : 2373
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :